Tips til at undgå "NÅ"-møder
Tips til at undgå spild-møder eller "nå"-møder
Oplever du også "nå"-møder? Møder uden eller med begrænset værdi?
Oplever du også "nå"-møder? Møder uden eller med begrænset værdi?
Lean har fokus på at skabe værdi for kunderne/borgerne/modtagerne med den mindst mulige indsats. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.
Lean skaber flow og får styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Ledelsesmæssigt er Lean også stærk i form af målstyring, problemløsning, planlægning og løbende forbedringer.
I arbejdet med Lean kan det gavne at få uddannet nogle ledere og medarbejdere på et Lean kursus eller en Lean uddannelse. Det kan også foregå som et intern kursus.
Læs mere om Hvad er Lean >