Effektive tavlemøder i verdensklasse

Effektive og resultatskabende tavlemøder.
Læs om kursus >

Lyneffekt tid/trivsel i administration

Få hurtig effekt på tid og trivsel hos ledere og funktionærer.
Læs om kursus >

Lyneffekt tid/trivsel i produktion

Få hurtig effekt på tid og trivsel i produktionen.
Læs om kursus >

Struktur på problemløsning

Skift fra brandslukning til struktureret problemløsning.
Læs om kursus >

Struktur på kompetencer og oplæring

Kompetencestyring - med kobling til sidemandsoplæring og onboarding.
Læs om kursus >

Aktuel kursuskalender

Se vores aktuelle kursuskalender.
Se kursuskalender >

Intro-kursus i Lean Administration

Få overblikket - værktøjer, potentiale, hvor starte...
Læs om kursus >

Intro-kursus i Lean Produktion

Få overblikket - værktøjer, potentiale, hvor starte...
Læs om kursus >

corona lean angreb

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

I arbejdet med Lean kan det gavne at få uddannet nogle ledere og medarbejdere på et Lean kursus eller en Lean uddannelse. Det kan også foregå som et intern kursus. Nogle vælger efterfølgende også at supplere med hjælp fra en Lean konsulent.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >