Om Flexkom Lean Akademi

Flexkom har afholdt kurser og uddannelser i Lean siden 2006.

Vi er kendt for vores praktiske tilgang og fokus på praktisk igangsætning og arbejde med Lean. Vi har siden 2006 også undervist lukkede hold i mange organisationer. Bl.a. har vi undervist medarbejdere hos Toyota Danmark, Nobia A/S, Kamstrup, Ferrosan, Teknisk Landsforbund, Sparekassen Himmerland, Københavns Universitet, Ærø Kommune, PN Beslag, Arla Foods, Deloitte og mange mange flere!

Se Flexkoms præsentationsvideo >

image flexkom-video

Kursustilgang og metoder

Vores tilgang til Lean er en involverende og praktisk tilgang. For at sikre optimal læring og refleksion, har vi valgt at besøge praktiserende Lean-organisationer i vores kurser.
Læs mere om vores tilgang og metoder >

Lean Kursus Metoder

Kun praktisk erfarne undervisere

Flexkom Lean Akademis undervisere har alle stor praktisk erfaring i arbejdet med Lean. Det er et krav til vores undervisere, at de hele tiden arbejder med praktisk implementering af Lean som konsulenter. Undervisningen vil indeholde mange praktiske eksempler fra Lean i relevante processer.
Læs mere om vores Lean undervisere >

Interne kurser

Alle vores åbne kurser gennemføres også som interne forløb. Selvfølgelig tilpasset til jeres ønsker og behov. Læs om interne kurser >

Om Flexkom

Flexkom Lean Akademi drives af konsulentvirksomheden Flexkom.
Flexkom er den mest synlige på nettet i Danmark, når det gælder Lean. Vi fortæller åbent om Lean på vores blog "Dansk Lean Forum" og du kan gratis downloade Lean-værktøjer på vores Flexkom-hjemmeside. Vi har en praktisk tilgang til Lean, hvilket både giver sig til udtryk i vores undervisning og i vores virke som konsulenter. Læs mere om Flexkom: Lean Konsulent >

I stedet for den årlige julegave til kunder og samarbejdspartnere, giver vi hvert år et beløb til én eller flere organisationer. Vi støtter Kræftens Bekæmpelse ("Knæk Cancer" kampagnen) og er "Klovnesponsor" hos De Danske Hospitalsklovne.

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >