Hurtigere oplæring, effektiv kompetencestyring og struktureret offboarding

Det får du med Champ!

Champ er sidemandsoplæring og kompetencestyring – på én simpel og effektiv platform! Den simple platform gør det nemt at få overblik over kompetencerne i din afdeling eller i hele organisationen. Løsningen synliggør kompetenceniveauet på videnområder og man kan let oprette træningsforløb for nye eller eksisterende medarbejdere inklusiv koblingen til hvem der skal være mentor. Champ er for alle organisationer og til alle typer af jobfunktioner.

Se en kort video om Champ i modul til højre (nedenfor på mobil/tablet).

Resultater med Champ

Med Champ får du:

  • Bedre konkurrencekraft - færre fejl, mindre personafhængighed
  • Reduktion af fejl og reklamationer
  • Reduktion af oplæringstiden
  • Mindre tab af viden og kompetencer
  • Bedre trivsel - klar definering af roller og kompetenceniveauer, klare mentoropgaver, lettere at være ny medarbejder mm.
  • Reduktion af organisationens arbejdstid til håndtering af sidemandsoplæring og kompetencestyring

1:1, webinarer og kurser

Vi afholder (læs mere via links):

  • 1:1 online demo - hvor kun I og Flexkom er til stede
  • Webinarer - online introduktion med spørgsmål på én time
  • Implementeringskurser - så er du i gang med Champ på 2 dage
  • Husk - vi kommer meget gerne til jer for en uforpligtende demonstration og en kop kaffe :-)

Læs mere om løsningen, priser, funktioner osv.

Læs mere om Champ på Flexkom målrettede hjemmeside til Champ: Sidemandsoplæring og kompetencestyring - Champ >

Skærmbilleder fra Champ

Kompetencematrix:

Kompetencematrix

Skærmbillede fra mobilen, hvor medarbejderen og mentoren kan afkrydse efterhånden som oplæring opnås:

 Sidemandsoplæring

 Sidemandsoplæring

Få et overblik over en medarbejders kritiske kompetence, når medarbejderen stopper:

Struktureret offboarding

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >