Erfaring og undervisning

Hos os får du Lean-viden via meget erfarne konsulenter. Vi underviser med en praktisk tilgang, mange eksempler og konkrete tips til igangsætning. På kurser med fremmøde er der også mange øvelser og hands-on.
Vi underviser uden et Powerpoint-show. I stedet får du praktisk og involverende undervisning på flipovers, mange eksempler og masser af hands-on.

Fremmøde og/eller selvstudie

Mange af vores kurser er med fremmøde.
Nogle af vores kurser kan man også tage som selvstudie og andre i et mix af fremmøde og selvstudie (Lean Manager). Læs mere om selvstudie >

Vores tilgang til Lean

I vores arbejde som konsulenter, har vi en meget involverende tilgang. Det kommer bl.a. til udtryk i vores unikke ambassadørmodel. I den kombinerer vi ledernes ansvar og roller med en stærk involvering af organisationen. Vi tror på, at Lean har størst langsigtet effekt, når hele organisationen er involveret i arbejdet med problemløsning og løbende forbedringer. Vi arbejder også meget med ledelsens vigtige rolle for succesfuld Lean.

Video fra et kursuslokale

Selvstudie

Du kan gennemføre nogle af vores kurser som selvstudie. Du får tilsendt læsestof med teori, guides og tips til afprøvning af værktøjer.
På "Lean Introduktion" gennemfører du en online test og får et kursusbevis.
På "Lean Manager" gennemfører du dit eget Lean-projekt og går til mundtlig eksamen med ekstern censor.

Fordele og ulemper

Fordele ved selvstudie:

  • Ingen rejsetid
  • Du er måske selvlært eller har taget kortere kurser hos andre - nu vil du gerne have papir på din teori (billigt) (Lean Manager har eksamen med fremmøde)
  • Fleksibelt i forhold til din hverdag
  • Desuden får du 100% fokus på enten Lean Administration eller Lean Produktion - optimal læring for dig!

Ulemper:

  • Kræver lidt mere koncentration
  • Ingen hands-on (læsestoffet har dog tips til at afprøve din nye viden)
  • Ingen networking med andre kursister

Links til selvstudie

Intro-kurser:

Lean Manager:

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >