Undervisere hos Flexkom Akademi

Vores mission er, at få andre til at brænde for Lean! Derfor bruger vi kun erfarne Lean-praktikere med en unik egenskab i at få et budskab ud til folk.


Lene Sillassen

 

Lene Sillassen

Lene har stor erfaring med Lean fra bl.a. Lean-ansættelser hos Hummel og LEGO. Lene er kendt for sin praktiske tilgang og gode kommunikative evner. Bl.a. via grafisk facilitering, øvelser, papkort og levende tegninger :-)
Lene har bl.a. Lean-erfaring fra LEGO, Vestas, Arla, KP Komponenter, Linatech, Goodvalley, Sønderborg Kommune og Aarhus Erhvervsakademi (EAAA).
Lene er senior konsulent og partner i Flexkom.


Mikkel Smith, Flexkom

 

Mikkel Smith

Mikkel er uddannet ingeniør og har en HD i organisation. Mikkel har arbejdet i mange år med Lean og logistik, været projektleder for etablering af en produktion i Kina og har også fungeret som leder. Siden 2006 har Mikkel arbejdet som ekstern konsulent i Flexkom og har hjulpet mange organisationer i gang med succesfuld Lean. Her kan bl.a. nævnes Toyota Danmark, VIPP, Kamstrup, Arla Foods, Uponor, Active Sportswear, Ærø Kommune og Københavns Universitet. Mikkel har både arbejdet med Lean i administration, produktion og logistik. De seneste 4-5 år dog næsten udelukkende med Lean Administration.
Mikkel har desuden udarbejdet en række Lean-værktøjer til gratis download på Flexkoms hjemmeside og har skrevet utallige indlæg om Lean på bloggen "Dansk Lean Forum".
Mikkel er indehaver af Flexkom og Flexkom Lean Akademi.


Jan Jørgensen

 

Jan Jørgensen

Jan er Flexkoms Champ specialist.
Jan har en baggrund inden for marketing hos bl.a. Servodan, Danfoss, Sydbank og Cimber Air. Jan er ikke mindst skarp i online marketing.
Jan er bl.a. ansvarlig for salg, træning og support i Champ. Desuden er Jan ansvarlig for vores hjemmesider og øvrig kommunikation via online medier.

 

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

I arbejdet med Lean kan det gavne at få uddannet nogle medarbejdere på et Lean kursus eller en Lean uddannelse. Det kan også foregå som intern undervisning. Nogle vælger også at supplere med en Lean konsulent.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >