Undervisere hos Flexkom Lean Akademi

Vores mission er, at få andre til at brænde for Lean! Derfor bruger vi kun erfarne Lean-praktikere med en unik egenskab i at få et budskab ud til folk.


Mikkel Smith, Flexkom

 

Mikkel Smith

Mikkel er uddannet ingeniør og har en HD i organisation. Mikkel har arbejdet i mange år med Lean og logistik, været projektleder for etablering af en produktion i Kina og har også fungeret som leder. Siden 2006 har Mikkel arbejdet som ekstern konsulent i Flexkom og har hjulpet mange organisationer i gang med succesfuld Lean. Her kan bl.a. nævnes Toyota Danmark, VIPP, Kamstrup, Arla Foods, Uponor, Active Sportswear, Ærø Kommune og Københavns Universitet. Mikkel har både arbejdet med Lean i administration, produktion og logistik. De seneste 4-5 år dog næsten udelukkende med Lean Administration.

Mikkel har desuden udarbejdet en række Lean-værktøjer til gratis download på Flexkoms hjemmeside og har skrevet utallige indlæg om Lean på bloggen "Dansk Lean Forum".

Mikkel er indehaver af Flexkom og Flexkom Lean Akademi.

Mikkel underviser på Lean Supporter, Lean Manager, Lean Ledelse.


Mette Stahl Flexkom

 

Mette Stahl

Mette har stor erfaring med Lean fra sine mange års virke som selvstændig konsulent. Mette har hjulpet mange organisationer med Lean. Eksempler er HTH Køkkener, Nissens, Sygehus Sønderjylland, Vestas og Odense Kommune.

Mette underviser på Lean Supporter og Lean Manager.


photo Jean Hausgaard-Olesen Flexkom

 

Jean Hausgaard-Olesen

Jean har mange års erfaring inden for personlig effektivitet med optimering og implementering af nye arbejdsprocedurer samt undervisning i brugen af diverse IT systemer.

Jean underviser på vores kurser inden for personlig effektivitet.

 


photo LeifKnudsen Flexkom

 

Leif Knudsen

Leif har mere end 25 års erfaring som managementkonsulent. Leif er ekspert i at træne og udvikle både ledere og medarbejdere til effektivt og målrettet at planlægge og lede projektforløb.

Leif underviser på vores projektlederuddannelse.



 

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >