Endnu et vellykket kursus - se udtalelser fra kursister

Endnu et vellykket kursus i Lean Administration. Kurset blev afholdt på hotel Bella Sky.
Udtalelser fra kursister:
"Gode værktøjer man kan tage med hjem og bruge"
"Der lå erfaring bag. God indføring og vejledning"
"Gode øvelser bag eksempler. God undervisning"
"Afveksling imellem teori og meget gode Lean-øvelser"
"Øvelser og bagvedliggende holdninger og tilgangsvinkel – god involvering"
"Den meget strukturerede gennemgang"
"Meget praktisk orienteret mod at komme i gang"
"Få deltagere, god inspiration fra medkursister, levende, godt med spil og eksempler fra det virkelige liv"

> Lean referencer – Flexkom Lean Akademi

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >