Lean Specialist i uge 48

Vi gennemfører endnu en Lean Specialist uddannelse i uge 48! 5 dage med fokus på Lean! Du lærer om Hoshin Kanri (målstyring), Toyota Kata, QRM/Q-ROC, Lean innovation og SCRUM og Lean ledelseskultur. En fantastisk uddannelse!

Uddannelsen gennemføres helt uden brug af Powerpoints. Vi anvender kun flipovers og øvelser hele ugen. Dog udleveres Powerpoints til notater.

Læs mere om uddannelsen til Lean Specialist >

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >