7 nye Lean Managers - Tillykke

I juni afsluttede vi endnu et hold Lean Managers. Alle bestod med flotte karakterer. Heraf 3 med topkarakteren 12!

Deltagerne gav bl.a. disse udtalelser til uddannelsen efterfølgende:

Uddannelses forløbet har været optimalt for mig, der har været en rigtig god bladning af teori, underviserens praktiske erfaring krydret med meget relevant spil, som alle har været med til Aha oplevelser

Meget velfungerende og sammenhængende uddannelse fordelt fornugtigt mellem teori, leg og praktik.

Læs mere om Lean Manager.

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >