Topkarakter til kursus

Endnu et kursus afholdt i Lean Administration & Service den 5.-6. december hvor kursisterne gav topkarakter.

Kursisternes feedback var bl.a.:

  • "Øvelser der understøtter teorien".
  • "Introduktion til Lean. Gode øvelser og tid til reflektion".
  • "Koblingen mellem teori og praktiske øvelser!!! Godt to-dages kursus med kanon eksempler, værktøjer og masser af inspiration".
  • "Spil og øvelser i rette dosering".
  • "Godt med vekslende typer opgaver".
  • "Godt med tid til selvreflektion og reflektionsark".
  • "God undervisning. Meget lavpraktisk og ikke poppet".

Se kursets score og andre udtalelser fra kursister.

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >