lean kursus uddannelse C kort

Lean kursus: Toyota Kata

Du lærer om improvement og coaching Kata til opnåelse af markante resultater med Lean.

Indhold:

Kursusindhold:

  • Improvement Kata og Kata Coaching stammer fra Japan. Målet med Kata er, at gøre arbejdet med Lean metoder og værktøjer til en naturlig del af organisationens arbejde. Kata er en træningsmetoder til at tillære en evne eller et tankesæt. Ved at arbejdet med Kata bliver Lean lige så naturligt som at køre bil, cykle, skrive osv. Når du cykler tænker du ikke længere på teknikken, men på retningen og vejen foran dig.
  • Improvement Kata handler om, at finde et naturligt mønster i arbejdet med forbedringer, tillæring og innovation. Kata integreres i daglig ledelse, daglig problemløsning, kvalitetsforbedringer, Kaizen forbedringstiltag (blitz) og værdistrømsanalyser.
  • Coaching Kata handler om den organisatoriske afvikling og opfølgning på Kata forbedringer.
  • LIVE online indeholder ikke øvelser. Men afholdes kurset hos jer, så indeholder dagen også et par mindre øvelser og et større Kata spil hvor Kata afprøves i praksis.

Desuden får du:

  • Læsestof tilsendt forud for kurset
  • Print af kursuspræsentationen til dine notater
  • En underviser med masser af praktisk erfaring med Lean

Anbefalede erfaringer med Lean

Toyota Kata er værktøjet som kan løfte niveuaet af forbedringer markant. Vi anbefaler altid, at man har gennemført de "normale" forbedringer i Lean (5S, værdistrømsanalyse, flow, standardisering mm.) inden man tager Kata i brug. Kata er stærkt når man ikke umiddelbart kan se flere forbedringer. Måske er man gået i stå.

Kursusform

Kurset gennemføres kun som et internt kursus. I samler eksempelvis 10-20 ledere og medarbejdere og vi gennemfører et praktisk og resultatskabende kursus for dem. Kursets indhold tilpasses naturligvis til jeres ønsker og behov. Kontakt Flexkom for en dialog om et internt kursus i Toyota Kata afholdt i jeres organisation.
Kontakt Flexkom Lean Akademi >

Billede

Billede fra et Kata kursus (øvelse i Kata Coaching foran en Kata tavle):

kursus lean toyota kata

Tilmelding til kurser

Kundeklub

Som medlem af Flexkoms kundeklub får du 2 gratis kursusdage resten af 2019 (desværre kan alle ikke få gratis kursus - se hvem der er undtaget (link åbner i nyt vindue).
Dog max. 2 kursister per organisation per kursus.
Det er gratis at være medlem.
Læs mere om Flexkoms kundeklub > (link åbner i et nyt vindue)

Lokationer

Vejle: Hotel Hedegaarden, Valdemar Poulsensvej 4, 7100 Vejle.
Fredericia: Videnparken, Vesterballevej 5, 7000 Fredericia.
København: Glostrup Park Hotel, Hovedvejen 41, 2600 Glostrup.
Aarhus: Marselis Hotel, Strandvejen 25, 8000 Aarhus

Priser

Priser:
Selvstudie (Lean intro): Kr. 1.500
Alle øvrige kurser: Kr. 3.000 per kursusdag
Medlemmer af Flexkoms kundeklub kan få kurset gratis. Læs mere ovenfor.
Hvis man er tilmeldt et gratis kursus via kundeklubben, så tillader vi os et no-show gebyr ved udeblivelse uden afbud: Kr. 1.000
Alle priser er ekskl. moms.
Se kursusbetingelser (inkl. rabatmuligheder) nederst på siden.
Se betingelser og information for selvstudie her: Læs mere og se betingelser >

Vælg kursus:

Ugyldig indtastning

Tilmeld deltagere

Deltager 1:

Navn:
*
Udfyld venligst navn på deltager 1
Jobfunktion:
*
Udfyld venligst jobfunktion på deltager 1
Telefon:
*
Udfyld venligst telefonnummer på deltager 1
Arbejdsemail:
*
Udfyld venligst email på deltager 1
Vælg pris:
Ugyldig indtastning
Læs mere om Flexkoms kundeklub > (link åbner i et nyt vindue)

Evt. deltager 2:

Navn:
Udfyld venligst navn på deltager 2
Jobfunktion:
Udfyld venligst jobfunktion på deltager 1
Telefon:
Udfyld venligst telefonnummer på deltager 2
Arbejdsemail:
Udfyld venligst email på deltager 2
Vælg pris:
Ugyldig indtastning

Evt. deltager 3:

Navn:
Udfyld venligst navn på deltager 3
Jobfunktion:
Udfyld venligst jobfunktion på deltager 1
Telefon:
Udfyld venligst telefonnummer på deltager 3
Arbejdsemail:
Udfyld venligst email på deltager 3
Vælg pris:
Ugyldig indtastning

Faktura

Vi sender faktura pr. email. Udfyld venligst nedenstående felter med faktureringsoplysningerne. Husk at udfylde alle felter.
Hvis du deltager gratis, så skal du alligevel udfylde i det tilfælde, at vi må fakturere et no-show gebyr.
Firma/organisation:
*
Udfyld venligst firmanavn/navn på organisation
CVR-nummer:
*
Udfyld venligst CVR-nummer
Email på fakturamodtager:
*
Udfyld venligst email på fakturamodtager

Ønskes elektonisk fakturering, udfyld da venligst felterne med EAN oplysningerne.
EAN nummer (13 cifre):
Ugyldig indtastning
Evt. EAN ordrenummer:
Ugyldig indtastning

Evt. kommentarer

Evt. kommentarer i forbindelse med din tilmelding:
Ugyldig indtastning

Er du en "rigtig kursist"? :-)

Vi bøvler desværre med meget spam - hjælp os ved at skrive koden! Beklager ulejligheden!
*
  Giv mig en ny kode (sletter ikke formularen)
Skriv venligst de 4 tal/bogstaver du ser ovenfor

Tilmelding

Ved tilmelding accepterer du samtidig nedenstående kursusbetingelser.
Efter tilmeldingen modtager alle tilmeldte deltagere en bekræftelse pr. email

Kursusbetingelser

Flexkoms kundeklub:
Flexkoms kundeklub giver adgang til rabat på udvalgte kurser. Læs mere om Flexkoms kundeklub >

Praktisk info:
Der udsendes kursusinformation 2 uger inden kursets afholdelse.

Forplejning og internat:
Alle kurser har fuld forplejning i undervisningstiden.
Der er kun overnatning på kurser, hvor det er specificeret (internat). På øvrige kurser hjælper vi gerne med at finde overnatning.

Fakturering af betalte kurser/uddannelser:
Umiddelbart efter kursustilmeldingen faktureres kursusafgiften med betalingsfrist på 14 dage. Ved aflysning pga. for få deltagere, sygdom eller lignende krediteres og refunderes hele kursusafgiften.

Rabatmuligheder:
10% rabat ved tilmelding af 2 deltagere/20% rabat ved 3+ deltagere. Rabatten gives på hele fakturaen.
Du har mulighed for gratis kurser - læs mere om Flexkoms kundeklub >

Afbestilling af betalte kurser:
Skal ske skriftligt. Ved afbestilling indtil 3 uger før kursusstart refunderes 95%. Herefter er der ingen refusion.

Forbehold:
Der tages forbehold for evt. ændringer i program, tid og sted.

Specielt for selvstudie:
Se betingelser for selvstudier:
Lean Introduktion >
Lean Manager >

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

I arbejdet med Lean kan det gavne at få uddannet nogle medarbejdere på et Lean kursus eller en Lean uddannelse. Det kan også foregå som intern undervisning. Nogle vælger også at supplere med en Lean konsulent.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >