Flexkoms kundeklub

Blev medlem af Flexkoms kundeklub - du får:

  • Nyhedsbreve - 1-2 om måneden
  • Specialtilbud på kurser og uddannelser - kun for medlemmer af klubben
  • Først til at få information om nye indlæg og temaer på Dansk Lean Forum
  • Adgang til downloads på Flexkoms hovedside

Medlemskab er gratis.
Modtager du allerede vores nyhedsbrev, så er du automatisk også medlem af kundeklubben.
Du kan afmelde dit medlemskab med ét klik i alle nyhedsbreve.

Bliv medlem >

Information om test i 2019

I 2019 testede vi bl.a. gratis kurser og kurser til halv pris til vores medlemmer. Fra 2020 ændrer vi alle kursuspriser til normalpriser - også for medlemmer af kundeklubben. I stedet vil vi nogle gange tilbyde super skarpe priser til vores medlemmer - kun i nyhedsbreve!

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

I arbejdet med Lean kan det gavne at få uddannet nogle medarbejdere på et Lean kursus eller en Lean uddannelse. Det kan også foregå som intern undervisning. Nogle vælger også at supplere med en Lean konsulent.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >