Få trivsel og konkurrencekraft!

Hvordan kan vi bedst hjælpe?

Flexkoms historie

Af Mikkel Smith, stifter af Flexkom.

Flexkoms vigtigste milepæle:

  • 2024 målsætninger:
  • 2023:
    • Et travlt år, hvor vi fokuserede på salg af OEE-løsninger til produktionsvirksomheder - som en del af vores CSR-politik om reduktion af energiforbrug
    • Vi havde igen mange spændende kundeopgaver - og leverede igen løsninger, som vi fik super feedback på :-)
    • Vi deltog med en flot stand på HI-messen i oktober i Herning
    • Vi levede op til vores klimamålsætninger i Flexkoms CSR-politik
  • 2022:
    • Først og fremmest havde vi rigtig godt gang i vores konsulentforretning - masser af nye spændende opgaver
    • Vi øgede vores fokus på salg af OEE-løsninger til produktionsvirksomheder - som en del af vores CSR-politik om reduktion af energiforbrug
    • Vi levede op til vores klimamålsætninger i Flexkoms CSR-politik
  • 2021:
  • 2020:
  • 2019:
    • Havde travlt med i salg af Champ og mange konsulentopgaver.
    • Opdaterede vores logo - se dem begge nedenfor.
  • 2018:
  • 2017:
    • Lancerede Flowtool, som er leverandør af maskinudnyttelsesudstyr (OEE) til produktionsvirksomheder
    • Startede Lean Manager uddannelsen som "blended learning"
  • 2016:
    • Alle vores hjemmesider blev opdateret til et nyt og mobilvenligt design.
  • 2015:
    • Var medstifter af Powerdag - Ny standard for effektiv kompetenceudvikling (som siden er blevet solgt).
  • 2014:
    • Lancerede en komplet Lean E-learning pakke på dansk (gratis).
  • 2013:
    • Lancerede to nye flotte hjemmesider - til Flexkom og Flexkom Lean Akademi.
  • 2009-2012:
    • Masser af konsulentopgaver. Heldigvis klarede vi os godt igennem finanskrisen.
  • Siden 2009:
    • Stor fokus på Lean i administrative processer. I dag er Flexkom én af de konsulentfirmaer med mest erfaring i Lean Administration & Service.
  • 2007:
    • Startede en international webshop med Lean værktøjer op. Den gik under navnet FlexInfoNet. Den var aktiv fra 2007-2010 på hhv. dansk, engelsk og kinesisk. I 2010 overgik alle værktøjer til at være gratis, som et led i en strategisk ændring.
  • 2006:
    • Stiftede Flexkom og startede også med at blogge om Lean på Dansk Lean Forum. Læs om baggrunden for at stifte Flexkom nedenfor.

I alle årene har det været Flexkoms fokus, at være aktiv på internettet. Det betyder, at Flexkom i dag tilbyder en række gratis Lean-ydelser på nettet. Vi har hele tiden troet på, at synlighed på nettet var mere kundedrevet, end at skrive en masse artikler til aviser. Når man søger på et ord på nettet, så er det fordi man har et behov (træk-princippet i Lean :-)).

Baggrunden for at starte Flexkom

I årene 2000-2004 havde jeg en række jobs hos Danfoss med fokus på Lean. Jeg deltog bl.a. i én af de første Lean-aktiviteter i produktionen hos Danfoss. Undervejs var jeg på en række Lean-kurser i USA og England. I de år samme oplevede jeg - som alle andre, at mange jobs blev flyttet til Polen og Kina, som led i den skærpede konkurrence fra Østen.

I 2004 blev jeg selv ansvarlig for, at flytte en stor elektronikproduktion fra Danmark til Kina. Undervejs i dette projekt kunne jeg mærke, at det med Lean var noget jeg savnede. Samtidigt kunne man i dagspressen læse, at de store produktionsvirksomheder havde succes med Lean og med outsourcing. Men hvad med de mange små og mellemstore virksomheder? Skulle de ikke også lave Lean for at forblive konkurrencedygtige? Alternativet var udflytning af produktion, hvilket ikke mange af de små og mellemstore hverken havde ressourcer eller økonomi til.

Det hele kulminerede med, at da elektronikproduktionen var succesfuldt opstartet i Kina, så startede jeg Flexkom i august 2006 sammen med en kollega fra Danfoss. Siden 2007 har jeg været eneejer af Flexkom.

Der var egentlig to årsager til at starte Flexkom; for at hjælpe de små og mellemstore virksomheder i gang med Lean og fordi jeg ikke havde moral til at flytte flere arbejdspladser ud af landet. Nu skulle der bevares arbejdspladser i Danmark.

Derfor skaber vi "trivsel og konkurrencekraft".

Konsulent og rådgivning

Vi bruger kun erfarne praktikere, som samtidigt er stærke i formidling, på vores kurser. Derfor er vi også eftertragtede, når det gælder konsulenthjælp.

Struktureret sidemandsoplæring og kompetencestyring

Onboarding, sidemandsoplæring, kompetencestyring og genvej til arbejdsinstruktioner – i én simpel og effektiv løsning!

Info: Flexkom er salgspartner hos Champ - og husk at Flexkom giver en gratis konsulentdag ved køb af Champ!

Effekt med "Champ"

"Champ" leverer markante resultater inden for 6 områder:

  1. Reduktion af fejl og reklamationer
  2. Højere produktivitet
  3. Reducerede omkostninger
  4. Bedre trivsel
  5. Bedre kundeservice
  6. Forbedret konkurrencekraft

Hvordan leverer Champ ovennævnte resultater? Læs mere nedenfor >

Business cases

Læs et par business cases om onboarding, sidemandsoplæring og kompetencestyring (links til vores blog Dansk Lean Forum):

De 14 udfordringer

På vores blog Dansk Lean Forum har vi skrevet om 14 typiske udfordringer inden for onboarding, kompetencestyring, sidemandsoplæring og hurtig adgang til instruktioner.
Læs om de 14 udfordringer med kompetencestyring og sidemandsoplæring >

Demo af "Champ"

Vi demonsterer gerne Champ for dig og din organisation. Enten online eller hvor vi mødes.
Kontakt Flexkom for en demo >

champ onboarding

Gratis konsulentdag

Vi vil gerne sikre, at I får maksimal effekt af Champ! Derfor giver vi en gratis konsulentdag ved køb af Champ!

Dagen kan eksempelvis have fokus på:

  • Aktiv kompetencestyring - hvordan får I fuld effekt af kompetencestyring i daglig drift (læs om aktiv kompetencestyring >)
  • TWI - struktur på sidemandsoplæring (læs om TWI sidemandsoplæring >)
  • Kobling fra strategi, strategieksekvering og til de nødvendige kompetencer i organisationen (læs om model til strategieksekvering >)
  • Mål og målstyring - evt. cockpit/warroom til ledelsen - og koblingen herfra til aktiv brug af kompetencer
  • Kompetencestyring ift. succes med jeres Lean-initiativer

Indholdet på dagen kan være et mix af flere områder, blot der er fokus på maksimal/optimal effekt af Champ. Dagen kan eksempelvis indeholde træning af ledere og/eller medarbejdere - med masser af hands-on.

Kontakt Flexkom for en dialog om Champ >

Sådan leverer "Champ" på de 6 områder

Uddybet information om "Champ" - og hvordan "Champ" leverer markante resultater på de 6 nævnte områder:

  1. Reduktion af fejl og reklamationer
  2. Højere produktivitet
  3. Reducerede omkostninger
  4. Bedre trivsel
  5. Bedre kundeservice
  6. Forbedret konkurrencekraft

Ad 1: Reduktion af fejl og reklamationer

  • God onboarding kan halvere antallet af fejl og reklamationer!
  • Nye medarbejdere får en struktureret og bedre oplæring
  • Kritiske kompetenceområder er i fokus ved sidemandsoplæring
  • Sidemandsoplæring er ikke blot "introduktion til maskine A" - alle detaljer om maskinen skal gennemgås (og der skal kvitteres for læringspunkter)
  • Træning af medarbejdere udføres af de rette medarbejdere/kolleger (ikke tilfældigt)
  • Nye og eksisterende medarbejdere får adgang til instruktioner via en kode på 3 bogstaver - som kan fremgå på maskinen, ordresedler osv.
    Lettere adgang til instruktioner sikrer, at den rette viden anvendes ved en opgaves udførsel
  • Hvis I opdager en fejlkilde i driften, så kan "Champ" let og struktureret sikre, at de rette medarbejdere hurtigt får den nye viden
    Og fremadrettet sikrer "Champ" at nye medarbejdere også får den nye viden
  • "Champ" sætter også struktur på genbesøg af kompetencer (eks. årlig gentræning)

Ad 2: Højere produktivitet

  • God onboarding kan øge produktiviteten med 30%!
  • Hurtigere oplæring via strukturet sidemandsoplæring
  • Færre fejl og færre reklamationer - se "punkt 1" ovenfor
  • Færre udskiftninger af medarbejdere - se "punkt 3" nedenfor
  • Færre stop i driften pga. personafhængighed (de rette antal medarbejdere er trænet)
  • Kun rette træning af rette personer - ikke unødvendige kursusdage

Ad 3: Reducerede omkostninger

  • God onboarding øger sandsynligheden for 3+ års anciennitet med 70%!
  • Reduktion af oplæringstiden (sidemandsoplæring) ved nye medarbejdere eller ved intern oplæring
  • Der spildes ikke tid på unødvendig oplæring (hvor for mange lærer og vedligeholder en kompetence)
  • Færre udskiftninger af medarbejdere
  • Mindre videntab når en medarbejder stopper - du har et komplet overblik og kan straks igangsætte sidemandsoplæring
  • Reduktion af personafhænighed (sårbarhed) kan ske på tværs af afdelinger (ikke i hver afdeling) - fordi kompetenceoversigter er synlige på tværs af organisationen
  • Mindre administrativ tid - én tværorganisatorisk løsning (ingen ledere skal lave deres egen løsning)
  • Mindre administrativ tid - online kobling fra kompetenceskema til træning - og tilbage igen (ikke en manuel proces)
  • Mindre administrativ tid til dokumentation af træning og kompetencer eks. pga. ISO eller kundekrav (compliance)

Ad 4: Bedre trivsel

  • Først og fremmest sker der færre brud på sikkerhedsforskrifter - fordi medarbejderne bliver trænet i det rette, af de rette kolleger og fordi instruktioner er let tilgængelige
  • Genbesøg af vigtige sikkerhedsinstruktioner er sat i system
  • Man føler sig velkommen som ny medarbejder
  • Som ny kan man se, hvem man skal spørge om hvad - skaber ikke unødvendige irritationer
  • Alle kender deres træningsrolle - folk irriteres ikke over, at "nogle ikke gør det de skal"...
  • Reduktion af en stressfaktor hos medarbejdere, hvor der sårbarhed (personafhængighed) på et kompetenceområde
  • Struktur på alt fra træning, mentorrollen og genbesøg af kompetencer
  • Proaktivt overblik over kompetencer og igangværende træning

Ad 5: Bedre kundeservice

  • Hurtigere onboarding af nye medarbejdere
  • Mindre personafhængighed - flere kan levere det samme høje serviceniveau
  • Færre fejl og reklamationer
  • Ændringsønsker fra kunden kan hurtigere implementeres
  • Mere stabil leveringsevne

Ad 6: Forbedret konkurrencekraft

  • Strategieksekvering handler bl.a. om sikring af rette kompetencer - her en løsning der kan understøtte den proces
  • Lettere at overholde krav til dokumentation og compliance
  • Lettere at være ISO-certificeret
  • Fremstår super professionel når det gælder ISO og compliance
  • Mere tid til at skabe værdi for kunderne!

Flexkom og Champ

Vi er salgspartner for Champ.
Kontakt Flexkom for en dialog om Champ >

Skærmbilleder

Kompetenceoverblik inkl. mulighed for at sætte mål for kompetenceniveauet:

Champ kompetencestyring 02

Struktureret sidemandsoplæring/onboarding:

champ onboarding

Mulighed for at lægge instruktioner ind som videoer:

Champ instruktioner 01

Alle skærmbilleder er lånt af Champ.

Nysgerrig på Champ?

Er du nysgerrig på Champ?
Vil du høre mere om løsningen?
Ønsker du en demonstration?
Ønsker du evt. en gratis konsulentdag ved køb af Champ?

Så Kontakt Flexkom for en dialog >

Info: Flexkom er salgspartner hos Champ.

CSR-politik inkl. klimamål

Vi vil levere vores bidrag til reduktion af affald og CO2-udledningen skabt i vores forretning.
Og vi vil reducere organisationers CO2-aftryk via OEE-optimering og kommunikation om Green Lean.

Se vores klimamål under CSR-politikken.

Flexkoms CSR-politik

Sammendrag af vores CSR-politik:

Organisering og ledelse:

  • Vi vil være en åben og meget kommunikerende virksomheder. Både om vores faglige områder og om vores værdier og holdninger. Det sker primært igennem vores hjemmesider og nyhedsbreve.
  • Vi søger ekstern sparring til vores ledelse og organisering hos vores advisory board.

Lovgivning:

  • Vi følger altid gældende lovgivning.
  • Vi vil bidrage til at overholde lovgivning eks. i aftaler med freelance (ex. krav til rettigdig momsbetaling).

Arbejdsforhold:

  • Vores aftaler med medarbejdere og freelance skal altid tage udgangspunkt i et win-win forhold.
  • Vores konsulenter må maksimalt have 3 kursus- og konsulentdage per uge. Ellers er der ikke balance i deres arbejdsliv og de får ikke restitueret i forhold til maksimal kvalitet til kunder.
  • Vi sikrer løbende tilførsel af ny viden til medarbejdere og freelance.

Miljø:

  • Se nedenstående arbejde med klima og FN's verdensmål.

Forretningsetik:

  • Vi benytter aldrig bestikkelse. Derfor giver vi eks. aldrig julegaver til kunder - i stedet giver vi et bidrag til eks. Kræftens Bekæmpelse, De Danske Hospitalsklovne eller lignende organisationer.
  • Vi låser ikke vores medarbejdere eller freelance udover gældende konkurrencelovgivning.
  • Vi deler ikke billeder af medarbejdere hos vores kunder eller kursister på vores kurser, når det kun har til formål at brande os som individer eller som Flexkom. Det må ikke føles som en belastning at deltage i arrangementer, grine, smile eller vise begejstring uden at blive delt til andres erhvervsfremmende formål. Såfremt vi deler, vil det altid ske med alles tilladelse og på opfordring fra deltagerne.

Kundeforhold:

  • Vi sikrer databeskyttelse for vores kunder, vores kunders medarbejdere og vores modtagere af nyhedsbreve via vores persondatapolitik

Lokal samfundsudvikling:

  • Vi lever op til vores skattemæssige ansvar.

Flexkoms klimamål

Udgangspunkt i FN's 17 verdensmål

Vores arbejde med klimamål har taget udgangspunkt i FN's 17 verdensmål - som består af 169 delmål.

Vi har valgt at arbejde med følgende delmål:

  • 4.7 Undervis i bæredygtig udvikling og globalt medborgerskab
  • 7.2 Forøg andelen af vedvarende energi
  • 7.3 Fordobl energieffektiviteten
  • 8.1 Skab bæredygtig økonomisk vækst
  • 8.2 Opnå højere økonomisk produktivitet gennem teknologi og innovation
  • 8.6 Hjælp unge i arbejde, uddannelse og praktik
  • 12.2 Brug og håndtér naturressourcer bæredygtigt
  • 12.5 Reducer affaldsmængden betydeligt
  • 12.6 Motivér virksomheder til at agere bæredygtigt
  • 15.2 Stop skovrydning og genopret ødelagte skove

Konkrete leveregler ud fra de udvalgte delmål (FN Verdensmål)

Leveregler ud fra de udvalgte delmål blandt FN's verdensmål:

4.7 Undervis i bæredygtig udvikling og globalt medborgerskab

7.2 Forøg andelen af vedvarende energi

  • Vi indkøber el fra vedvarende energikilder
    • 2024: Vi vil lave en aftale med "Kärnfull Energi" i Sverige - for at støtte en reel grøn energikilde
  • Vi vil, igennem vores indkøb af varer påvirke, at andelen af vedvarende energi fremmes - eks. i vores valg af leverandører og/eller varer
    • 2024: Vi har eks. købt blokke mere lokalt (i DK) (tidl. Sverige). Desuden har vi reduceret vores indkøb markant - eks. ved at genopfylde de tuscher, som vi benytter på kurser/undervisning

7.3 Fordobl energieffektiviteten

  • Vi vil beholde vores elektroniske udstyr i dobbelt så langt tid som hidtil (fra 2 til 4 år i gennemsnit)
    • 2024: Fastholde fokus
  • Vi vil, i videst mulig omfang, benytte den mest energieffektive transportform målt per passager (se klimamål nedenfor)
    • 2020: Vi har haft et specielt år - som mange andre - pga. Corona. Heldigvis med et højt aktivitetsniveau. Klimamæssigt har vi haft den gevinst, at vi har fået nogle store opgaver mere lokalt end normalt - inden for ca. 30-40 km. Det betyder desværre, at vi har købt mere i bil end i tog. Omvendt har vi kørt markant mindre samlet set. Så vi har ikke leveret på målsætning om andelen af "grøn transport" - men vi har reduceret vores transport.
    • 2021: 77% af transport til kunder gennemført med tog/bus
    • 2022: 82% af transport til kunder gennemført med tog/bus
    • 2023: 68% af transport til kunder gennemført med tog/bus
    • 2023: Målet er min. 50% transport gennemført med tog/bus

8.1 Skab bæredygtig økonomisk vækst

  • Vores hjemmesider er CO2-neutrale igennem aftale med IngenCO2.dk
    • Siden 2020: Aftale fastholdt
  • Vores arbejde med Lean skal påvirke vores kunder til en mere bæredygtig retning - eks. ved mindre transport, mere brug af online møder o.l.
    • 2024: Siden Corona har vi været bedre til at afvikle/afholde møder, webinar, opfølgningsmøder m.v. online
  • Vi vil sælge og markedsføre udstyr til reduktion af energiforbrug i produktion (OEE-udstyr)
    • Siden 2020: Stor fokus
  • Vi vil reducere vores transport ift. vores omsætning (se klimamål nedenfor)
    • Se målsætning nedenfor

8.2 Opnå højere økonomisk produktivitet gennem teknologi og innovation

  • Se punkt 8.2

8.6 Hjælp unge i arbejde, uddannelse og praktik

  • Vi vil undervise gratis på uddannelsesinstitutioner i Danmark minimum 2 dage per år
    • 2020: Pga. Corona ikke været muligt.
    • 2021: Bl.a. undervist produktionsingeniørstuderende på VIA
    • 2022: Igen gennemført gratis undervisning for produktionsingeniørstuderende på VIA
    • 2023: Igen gennemført gratis undervisning for produktionsingeniørstuderende på VIA
    • 2024: Min. 2 dage er målet!

12.2 Brug og håndtér naturressourcer bæredygtigt

  • Vores største udfordring er vores forbrug af flipoverpapir. Forbruget er begrundet i vores ønske om at undervise mere effektivt og lærerigt med minimal brug af Powerpoints. Vi tror på, at man lærer mere via denne undervisningsform og derfor tror vi også på, at det reducerer det samlede transportbehov for vores kursister.
    Vi benytter kun genbrugspapir som flipoverpapir
    Vi sikrer os, at vores flipoverpapir efterfølgende bliver genanvendt
    • Siden 2020: Vi anvender kun flips laver af genbrugspapir og sørger for, at alt bliver genanvendt.
  • Vi genopfylder vores tuscher
    • Siden 2020: Vi har slet ikke købt tuscher hjem - de genopfyldes!
  • Vi printer kun til kursister/medarbejdere når kunderne ønsker det (vi spørger inden vi printer)
    • Siden 2020: Husker vi at spørge om hver gang
  • Vi vil levere flere online møder og kurser for reduktion af transport for vores kursister
    • Siden 2020: Det mål har Corona gjort det let for os at opfylde - nu skal vi holde fast
  • Vi vil afholde kurser tæt på togstationer og vi vil opfordre til, at vores kursister tager toget til vores kurser
    • Siden 2020: Eks. gennemfører vi alle uddannelser på Sjælland lige ved Høje Taastrup stationen.

12.5 Reducer affaldsmængden betydeligt

  • Se punkt 12.2

12.6 Motivér virksomheder til at agere bæredygtigt

  • Se punkt 4.7

15.2 Stop skovrydning og genopret ødelagte skove

  • Vi tror kun på, at effekten af klimakompensation er begrænset (sker forsinket i forhold til forbrugstidspunktet)
    • I 2024: Vi vil støtte "Plant et træ"
  • Vi køber kun svanemærkede blokke til kursister
    • Siden 2022: Evt. indkøb af blokke skal være svanemærket og lavet af genbrugspapir
  • Vi køber kun svanemærkede flipover papirblokke
    • Siden 2022: Evt. indkøb af flipovers skal være svanemærket og lavet af genbrugspapir

Klimamål for 2024

Ud fra vores leveregler har vi sat følgende mål for 2024:

Fastholde lavt transportbehov ift. omsætning + mere klimavenlig transportform

  • 2019: 0,011 km. transport per omsætningskrone (heraf 48% klimavenlig)
  • 2020: 0,007 km. transport per omsætningskrone (heraf 28% klimavenlig)
  • 2021: 0,008 km. transport per omsætningskrone (heraf 77% klimavenlig)
  • 2022: 0,005 km. transport per omsætningskrone (heraf 82% klimavenlig)
  • 2023: 0,005 km. transport per omsætningskrone (heraf 68% klimavenlig)
  • Mål 2024: 0,005
  • Metoder i 2024:
    • Anvende lokale konsulenter (bopæl nær kunder)
    • Overnatte lokalt ved sammenhængende dage (med længere afstand)
    • Flere online salgsmøder, webinar og opgaver

10% mindre indkøb af materialer

  • Min. 10% mindre indkøb af kontorudstyr (tuscher, papir, flipover o.l.)
  • Sammenlignet med 2022 - målt i procent af omsætning.

Revision

CSR-politikken og de konkrete mål opdateres minimum én gang årligt.

Senest opdateret den 1. marts 2024.

KONSULENTHJÆLP

Rådgivning

Vi er stærke inden for:

  • Eksekvering på strategi - ledelse, cockpit og målstyring
  • Robust og udviklende organisation - mindre personafhængighed
  • Problemløsning - fra hamster- til forbedringshjul
  • Optimerede og effektive processer - Lean
  • Produktionsstyring - tavlemøder, 5S, OEE m.fl.
  • Bæredygtig produktion - Green Lean

Læs mere om Flexkom >

Book et møde

Snak med os om mulighederne for et værdiskabende samarbejde:

  • Rådgivning
  • Intern hands-on træning
  • Åbent kursus
  • Lean uddannelse
  • Maskinoptimering (OEE-måling)

Book et online møde med Flexkom >

WEBINAR OG KURSER

Lean Yellow Belt
(Lean Intro)

Fra kr. 1.450 som selvstudie inkl. test og kursusbevis

Lean Yellow Belt Kursus

Lean Green Belt
(Lean Manager)

Fra kr. 3.450 som selvstudie inkl. projekt og eksamen

Lean Manager Green Belt uddannelse

Lean Black Belt

Lean Specialist - inkl. eksamen med ekstern censor

Lean Black Belt Uddannelse

Komplet forløb

Vi har et komplet Lean uddannelsesforløb.

lean kursus uddannelse kort

Korte kurser

Intro Lean eller specifikt emne
Oversigt Lean tema-kurser >

Lean Kursus Metoder

Kalender

Se vores aktuelle kursuskalender

Karin Haugli

"Knivskarpe, sympatiske og ydmyge undervisere. God blanding af disciplin og humor".
Karin Haugli, Oslo Kommune

Sanne Kornvig

"Super godt kursus, komprimeret, intenst, høj faglighed, interessant, spændende".
Sanne Kornvig, DTU

Rikke S. Pedersen

"Vekslen mellem teori og øvelser. Levende underviser med god humor :-)"
Rikke Strunz Pedersen, NSR Sygehuse

Henrik Jørgensen

"Indlevelsen og det at drage eksempler ind i undervisningen. Sindssygt meget materiale online".
Henrik Jørgensen, Produktionschef, Scanico

OEE-SYSTEMER

OEE-systemer

Flexkom er forhandler af 2 stærke OEE-løsninger:

  • Hvor godt udnytter vi vores maskininvesteringer?
  • Hvad er stopårsagerne?
  • Har vi data til planlægning og produktionsledelse?
  • Har vi data til produktionsoptimering?

Få svarene med et OEE-system!

Læs mere om OEE-måleudstyr og maskinudnyttelse >

Om Flexkom

Vi er stærke inden for følgende områder:

  • Eksekvering på strategi - ledelse, cockpit og målstyring
  • Robust og udviklende organisation - mindre personafhængighed
  • Problemløsning - fra hamster- til forbedringshjul
  • Optimerede og effektive processer - Lean
  • Produktionsstyring - tavlemøder, 5S, OEE m.fl.
  • Bæredygtig produktion - Green Lean

Vores metoder er:

  • Rådgivning, workshops, hands-on, træning, sparring, onsite/online...
  • Afhængig af jeres behov!

Kurser:

  • Vi har kørt Lean-kurser siden 2006
  • Du får praktisk, levende og involverende undervisning - uden Powerpoints!!
  • Kurser afholdes online og i alle større byer - København, Aarhus, Odense, Aalborg, Vejle, Kolding osv.

Læs mere om Flexkom og vores kompetencer >