Lean Netværk

I 2020 udsatte Corona vores planer om opstart på Lean netværk. Derfor bliver det først i 2021.

Vi har virkelig lagt os i selen for at lave en meget værdiskabende netværksform - med minimalt spild. Det bliver super godt :-)

For at maksimere udbytte og minimere spild vil vi:

  • Lave målrettede grupper - eks. en gruppe for "produktionsvirksomheder", en gruppe for "videnorganisationer" osv.
  • Lave geografisk opdelte grupper - så du ikke skal køre så langt
  • Lave matchgrupper på dagene - så du sidder sammen med dine bedste sparringspartnere
  • mm.

Hold dig orienteret via vores nyhedsbreve.

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

I arbejdet med Lean kan det gavne at få uddannet nogle ledere og medarbejdere på et Lean kursus eller en Lean uddannelse. Det kan også foregå som et intern kursus. Nogle vælger efterfølgende også at supplere med hjælp fra en Lean konsulent.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >