Kursus: Max effekt af tavlemøder

Får I maksimal effekt af jeres tavlemøder?

Desværre oplever vi mange steder, at man afholder "nå"-møder. Det skal forstås på den måde, at mange går fra mødet med et "nå". Mødet har ikke indflydelse på motivation, der sker ingen actions eller en anden tilgang. Vi gør, som vi plejer!

Ordet "tavlemøde" er måske heller ikke det rette ord. Hvorfor kalder vi ikke mødet for "formålet"? Hos mange er det et planlægningsmøde - grænsende til et informationsmøde.

Men faktisk kan man få et enormt udnytte af regelmæssige møder med fokus på planlægning af opgaver - både i produktion og administration! I Lean kalder vi det for "Daily Huddle"-møder - se en video om Daily Huddle >

Vi afholdet et kursus den 2. november i "tavlemøder (planlægning) i verdensklasse". Har får du alle vores guldkorn, når det gælder planlægningsmøder.

Så du kan få maksimal effekt på kundeservice, produktivitet, kapacitet og trivsel!

Læs mere om kurset: Tavlemøder i verdensklasse >

Kursus i tavlemøder

Hvad er Lean?

Lean har fokus på at skabe værdi for kunderne/borgerne/modtagerne med den mindst mulige indsats. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean skaber flow og får styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Ledelsesmæssigt er Lean også stærk i form af målstyring, problemløsning, planlægning og løbende forbedringer.

I arbejdet med Lean kan det gavne at få uddannet nogle ledere og medarbejdere på et Lean kursus eller en Lean uddannelse. Det kan også foregå som et intern kursus.

Læs mere om Hvad er Lean >