Super feedback på webinarer

Super feedback på webinarer

Vi har netop afviklet 3 webinarer - om problemløsning, Lean i administration og kontorrobotter.

Vi har fået super feedback!

Udpluk:

  • Godt sat sammen, jeres kompetencer og dynamikken. Bedre end en tur i biografen. Det aller bedste er at vi har mulighed for at kunne gense kurset.
  • God forklaring omkring anvendelse
  • De gode eksempler.
  • Kort og præcis gennemgang af valgte emner. God "teaser" til at melde sig til VSM i administration. Godt med spørgetid og input fra øvrige deltagere
  • Gode og forståelige forklaringer fra undervisere
  • Fin dagsorden der er relevant/brugbar for min organisation.
  • Jeg syntes i er gode til at illustrere & bringe lean ind i en praktisk kontekst. Dette webinar var også for mig personligt rigtig godt, da lean i administrationen ikke er noget jeg har beskæftiget mig så meget med endnu.
  • Hurtigt overblik og god introduktion til lean

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

I arbejdet med Lean kan det gavne at få uddannet nogle ledere og medarbejdere på et Lean kursus eller en Lean uddannelse. Det kan også foregå som et intern kursus. Nogle vælger efterfølgende også at supplere med hjælp fra en Lean konsulent.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >