Info om eksamensformer

Information om eksamensformer ifm. Lean Manager eksamen

Vi anbefaler fremmøde pga. vores bedre mulighed for at se og bedømme.

Information om de to eksamensformer og evt. restriktioner ift. Corona:

Fremmøde:

- Gennemføres i et lokale med en del vægplads (til evt. plancher)
- I lokalet vil der også være en projektor – hvis du ikke anvender plancher (medbring egen PC)
- I lokalet vil der kun være 3 personer – dig, censor og undertegnede
- Vi beder om, at du ikke møder i alt for god tid – undgå kødannelse
- Vi skal nok gøre alt for at overholde tidsplanen
- Der vil kun være drikkevarer (ikke noget spiseligt) (sodavand, kaffe og the) i venteområdet
- Der vil være sprit hhv. i venteområdet og i eksamenslokalet
- Vi mødes med Corona-håndtryk (albuer :-))
- Sted: Fremgår af email.

Online:

- Du vælger mediet du foretrækker – eller også indkalder vi via Microsoft Teams
- Du er ansvarlig for, at vi kan se dit arbejde (placering af kamera og kvaliteten af billedet)

 

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

I arbejdet med Lean kan det gavne at få uddannet nogle medarbejdere på et Lean kursus eller en Lean uddannelse. Det kan også foregå som intern undervisning. Nogle vælger også at supplere med en Lean konsulent.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >