Praktisk strategi- og målnedbrydning - få en nærværende strategi for alle ledere og medarbejdere

Du lærer om gode mål og gevinsten af en effektiv målstyring i en Lean-proces. Du lærer en praktisk og effektiv metode til strukturet målnedbrydning, koblingen imellem mål og øvrige Lean-værktøjer og om nedbrydning af mål til en kompetencestrategi.
I Lean-sprog taler man om "Hoshin Kanri" - målstyring på japansk.

Kursusindhold:

Kursusindhold:

  • Målnedbrydning er en metode til at nedbryde organisationens overordnede vision og strategi til mål og aktiviteter, som den enkelte medarbejder kan forholde sig til
  • Krav til "gode mål" (SMART, modstridende, uden for komfortzonen, frekvente opdateringer, nedbrudte, KPI vs. PI osv.)
  • Du får træning i et fantastisk enkelt værktøj til målnedbrydning - og bliver således i stand til gennemføre målnedbrydning i jeres organisation
  • Vi nedbryder også mål til en kompetencestrategi
  • Du lærer, hvordan du nedbryder fra de overordnede strategier og ned til mål på de enkelte Lean forbedringstavler (Kaizen-tavler) - du lærer også, hvordan du kombinerer mål og løbende forbedringer

Desuden får du:

  • Undervisning uden Powerpoints - i stedet bruger vi flipovers, plancher, praktiske eksempler, hands-on, spil/øvelser og gode debatter
  • En underviser med masser af praktisk erfaring i strategi- og målnedbrydning inkl. masser af eksempler

Åbent kursus

Vi har desværre pt. ikke et åbent kursus.

Internt kursus

Kurset gennemføres også som et internt kursus. I samler eksempelvis 10+ ledere og medarbejdere og vi gennemfører et praktisk og resultatskabende kursus for dem. Kursets indhold tilpasses naturligvis til jeres ønsker og behov.
Kontakt Flexkom Lean Akademi >

Billede

Billede fra et Hoshin Kanri kursus:

Lean Hoshin Kanri Målstyring

Tilmelding til tema-kurser

Lokationer fremgår ved valg af kursus.
Alle kursusdage er kl. 9-16. Alle kursusdage har fuld forplejning i undervisningstiden.

Priser

Priser for selvstudiekurser

Lean introduktion som selvstudie: Kr. 1.450 + moms

Priser for tema-kurser med fremmøde

1-dags kurser: Kr. 3.950 + moms
2-dages kurser: Kr. 6.950 + moms

Kursusbetingelser

Se kursusbetingelser (inkl. rabatmuligheder) nederst på siden.
Se betingelser og information for selvstudie her: Læs mere og se betingelser >

Vælg kursus

Lokationer i de forskellige byer fremgår nederst på siden.
Ugyldig indtastning

Tilmeld deltagere

Deltager 1:

Navn:
*
Udfyld venligst navn på deltager 1
Telefon:
*
Udfyld venligst telefonnummer på deltager 1
Email:
*
Udfyld venligst email på deltager 1

Evt. deltager 2:

Navn:
Udfyld venligst navn på deltager 2
Telefon:
Udfyld venligst telefonnummer på deltager 2
Email:
Udfyld venligst email på deltager 2

Evt. deltager 3:

Navn:
Udfyld venligst navn på deltager 3
Telefon:
Udfyld venligst telefonnummer på deltager 3
Email:
Udfyld venligst email på deltager 3

Information

Fakturering sker umiddelbart efter kursustilmeldingen med en betalingsfrist på 14 dage.
Firma/organisation:
*
Udfyld venligst firmanavn/navn på organisation
*
Udfyld venligst adresse
*
Udfyld venligst CVR-nummer
Email på fakturamodtager:
*
Udfyld venligst email på fakturamodtager

Ønskes elektonisk fakturering, udfyld da venligst felterne med EAN oplysningerne.
EAN nummer (13 cifre):
Ugyldig indtastning
Evt. EAN ordrenummer:
Ugyldig indtastning

Evt. kommentarer

Evt. kommentarer i forbindelse med din tilmelding:
Ugyldig indtastning

Er du en "rigtig kursist"? :-)

Vi bøvler desværre med meget spam - hjælp os ved at skrive koden! Beklager ulejligheden!
*
Giv mig en ny kode (sletter ikke formularen)
Skriv venligst de 4 tal/bogstaver du ser ovenfor

Tilmelding

Ved tilmelding accepterer du samtidig nedenstående kursusbetingelser.
Efter tilmeldingen modtager alle tilmeldte deltagere en bekræftelse pr. email

Lokationer

Vi benytter følgende lokationer (byen fremgår af tilmeldingsformularen):

  • Glostrup: Glostrup Park Hotel, Hovedvejen 41, 2600 Glostrup
  • Høje Taastrup: Quality Hotel, Carl Gustavs Gade 1, 2630 Taastrup
  • Roskilde: Scandic, Ved Ringen 2, 4000 Roskilde
  • Odense: Hotel Odeon, Odeons Kvarter 11, 5000 Odense
  • Vejle: Hotel Hedegaarden, Valdemar Poulsensvej 4, 7100 Vejle
  • Aarhus: Marselis Hotel, Strandvejen 25, 8000 Aarhus
  • Skanderborg: Danhostel Skanderborg Kursuscenter, Kindlersvej 9, 8660 Skanderborg
  • Aalborg: Comwell Hvide Hus, Vesterbro 2, 9000 Aalborg
  • Sønderborg: Alsik Hotel, Nørre Havnegade 21-25, 6400 Sønderborg

Betingelser for kurser med fremmøde

Praktisk info:
Der udsendes kursusinformation 2 uger inden kursets afholdelse.

Forplejning og internat:
Alle kursusdage har fuld forplejning i undervisningstiden.
Der er kun overnatning på kurser, hvor det er specificeret (internat). På øvrige kurser hjælper vi gerne med at finde overnatning.

Fakturering af betalte kurser/uddannelser:
Umiddelbart efter kursustilmeldingen faktureres kursusafgiften med betalingsfrist på 14 dage. Ved aflysning pga. for få deltagere, sygdom hos underviseren eller lignende refunderes hele kursusafgiften.

Rabatmuligheder:
Kurser med fremmøde: Der gives 30% rabat ved samtidig tilmelding af 2+ deltagere. Rabatten gives på hele fakturaen.

Afbestilling af betalte kurser:
Ved afbestilling indtil 4 uger før kursusstart refunderes 100%. Herefter er der ingen refusion.

Forbehold:
Der tages forbehold for evt. ændringer i program, tid og sted.

Betingelser for selvstudie kurser

Se betingelser for selvstudier:
Lean Introduktion >
Lean Manager >

Betingelser for online kurser

Praktisk info:
Der udsendes kursusinformation 2 uger inden kursets afholdelse. Eller snarest muligt hvis kurset afholdes inden for 2 uger.

Fakturering af betalte kurser/uddannelser:
Umiddelbart efter kursustilmeldingen faktureres kursusafgiften med betalingsfrist på 14 dage. Ved aflysning pga. for få deltagere, sygdom hos underviseren eller lignende refunderes hele kursusafgiften.

Rabatmuligheder:
Der er ingen rabatmuligheder.

Afbestilling af betalte kurser:
Ved afbestilling indtil 4 uger før kursusstart refunderes 100%. Herefter er der ingen refusion.

Forbehold:
Der tages forbehold for evt. ændringer i program, tid og sted.

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

I arbejdet med Lean kan det gavne at få uddannet nogle medarbejdere på et Lean kursus eller en Lean uddannelse. Det kan også foregå som intern undervisning. Nogle vælger også at supplere med en Lean konsulent.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >