Online Test: Lean Ledelse

Svar mest muligt korrekt

Vælg det svar du mener er mest korrekt. Nogle spørgsmål kan godt have flere "mere eller mindre" korrekte svar. Tilsvarende giver de flere eller færre point.
Vi tager ikke tid på din besvarelse.

Test

1. Hvorfor er en formuleret brændende platform vigtig for succes med Lean? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

2. Hvorfor skal Lean-visionen både have fokus på medarbejdere, organisationen og kunderne? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

3. Hvad er hovedformålet med målstyring/ målnedbrydning? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

4. Hvorfor er målstyring/ målnedbrydning vigtigt i forhold til medarbejderne? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

5. Hvad går "bølge-Lean" (koncept-Lean) ud på? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

6. Hvilken barriere, som vil have en begrænsende effekt på Lean, kan ledelsen hurtigt og effektivt fjerne? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

7. Hvorfor er det vigtigt, at hele organisationen - på et eller andet niveau - er involveret i Lean? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

8. Hvad er det ekstra filter, som tilføjes til det faglige filter, som vi normalt betragter medarbejderne igennem, når man arbejder med Lean? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

9. Hvad er den væsentligste forudsætning for at lave forbedringer? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

10. Hvilke metoder er gode til at holde gang i Lean-processen? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

11. Hvad er nøgleelementerne i Gemba-ledelse? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

12. Hvad er formålet med standardisering i Lean? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

Er du et "rigtigt menneske"? :-)

Vi bøvler desværre med meget spam - hjælp os ved at skrive koden! Beklager ulejligheden!
Skriv talkoden: * Skriv talkoden:
Skriv venligst de 3 tal du ser ovenfor

Email og beregn

"Prisen" for din online test er modtagelse af vores nyhedsbrev. Det udkommer max. 10 gange per år og kan frameldes med ét klik i det næste nyhedsbrev. Vi sender resultatet af din test til din email.
Email: *
Skriv venligst din emailadresse



Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >