Online Test: Lean Administration

Svar mest muligt korrekt

Vælg det svar du mener er mest korrekt. Nogle spørgsmål kan godt have flere "mere eller mindre" korrekte svar. Tilsvarende giver de flere eller færre point.
Vi tager ikke tid på din besvarelse.

Test

1. Hvad er essensen i Leans 5 principper? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

2. Spild i Lean handler om? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

3. Hvad er "de 8 spildtyper" i Lean? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

4. Hvorfor er en god feedbackkultur et centralt element i Lean Administration? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

5. Hvad er hovedformålet med 5S i administration? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

6. Hvad er de typiske største udfordringer i arbejdet med 5S? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

7. Hvad er målet med en værdistrømsanalyse? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

8. Hvad er målet med Lean-organisering (værdistrøms-organisering/Q-ROC)? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

9. Hvorfor har kompetencestyring fokus i arbejdet med Lean? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

10. Hvad er det vigtigste formål med en planlægningstavle (balanceringstavle/ belastningstavle)? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

11. Hvad er målet med en Kaizen problemløsnings- og forbedringstavle i Lean? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

12. Hvad handler PDCA i problemløsning om? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

13. Hvordan kan et fiskeben bidrage til en problemløsning? *
Du mangler at svare på spørgsmålet

14. Hvad er målet med udjævning i Lean? *
Du mangler at svare på spørgsmålet
|

Er du et "rigtigt menneske"? :-)

Vi bøvler desværre med meget spam - hjælp os ved at skrive koden! Beklager ulejligheden!
Skriv talkoden: * Skriv talkoden:
Skriv venligst de 3 tal du ser ovenfor

Email og beregn

"Prisen" for din online test er modtagelse af vores nyhedsbrev. Det udkommer max. 10 gange per år og kan frameldes med ét klik i det næste nyhedsbrev. Vi sender resultatet af din test til din email.
Email: *
Skriv venligst din emailadresse



Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >