Nyt kursus kun for ledere

Vi har i dag lanceret et nyt kursus - Lean Administration - kun for ledere!

Her får du et stærkt overblik over potentialet med Lean i forhold til din afdeling. Det kan være salg, økonomi, udvikling, sagsbehandling, jurister o.l. Vi har fokus på Lean til ledere i administrative funktioner.

Læs mere om kurset: Kursus i Lean Ledelse - i administration >

Vi arbejder bl.a. med ledelsesadfærd - og kobler til din personprofil!

Lean Ledelse

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >