Lean adm. kursus i Aalborg

Grundet stor efterspørgsel så afholder vi et ekstra kursus i Lean Administration & Service i Aalborg den 28.-29. januar 2016. Kurset foregår sandsynligvis på Comwell Hvide Hus.

Kurset er - som altid - praktisk orienteret og helt uden Powerpoints. I stedet udleveres print af slides til notater - og resten kører på flipover, plancher, øvelser mm.

Kurset indeholder bl.a. følgende:

  • Kundeværdi og spild - de 8 spildtyper i administration
  • Værktøjer - best practice, 5S, kompetencestyring, værdistrømsanalyse, forbedringstavlen, problemløsning
  • Meget foregår som øvelser og spil.
  • Mulige resultater med Lean
  • Forudsætninger for succes - lederrolle, involvering, tryghed

Der er 100% fokus på administrativ Lean.

Læs mere om kurset på Lean Administration Kursus i Aalborg, Nordjylland >

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >