Lean specialist i uge 24, 2015

Vi afholder det næste hold Lean Specialist i uge 24, 2015. Denne gang som en intensiv uge med 5 hele dage i træk! Sidste gang havde vi 25 deltagere i uge 38 og fik fantastisk feedback fra kursisterne!
Læs om kurset (og feedback) i uge 38, 2014 - Lean Specialist.

Kurset markedsføres i både Danmark, Norge og Sverige og det vil derfor også være en oplagt mulighed for, at få ny Lean-inspiration fra hele Norden.

Læs mere om uddannelsen til Lean Specialist.

Se denne feedback fra én af kursisterne (fra Norge):

Lean Specialist

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >