Stort hold fra Norge

I uge 38 skal Flexkom Lean Akademi undervise et hold på 25 deltagere fra Norge. Deltagerne er fra pengeinstitutter, banker og industri.

De skal gennemføre Flexkoms Lean Specialist uddannelse med følgende indhold:

  • Lean Innovation og SCRUM.
  • Toyota Kata - Improvement Kata og Coaching Kata.
  • QRM og Q-ROC i administration.
  • Lean målstyring - Hoshin Kanri.
  • Lean ledelse, ledelseskodeks, DISC i Lean osv.

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >