Pladser den 11.-12. dec.

Kurset er et intro-kursus i Lean Administration. Fokus på praktisk anvendelse - sådan kommer du og din organisation i gang med Lean! Med succes!

Indeholder

  • Værdi og spild.
  • Værktøjer og spil/øvelser.
  • Hands-on værdistrømsanalyse.
  • Fastholdelse af forbedringer.
  • Implementering af Lean - strategi, forandring, fastholdelse af Lean osv.

Vi har endnu nogle pladser på vores kursus den 11.-12. december 2013. Kurset foregår på Hotel Park Inn Radisson, Cph Airport (tæt på lufthavn/Metro).

Læs mere om kurset i Lean Administration.

Direkte til tilmelding.

Billeder fra tidl. kurser:

Lean spil:

image news 2013-08 lean-spil

Værdistrømsanalyse:

image news 2013-08 vaerdistromsanalyse

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >