Super feedback fra kursister

Vi har netop afsluttet endnu et hold "Introduktion til Lean Administration".

Kursisterne var meget tilfredse!

Læs bl.a. disse udtalelser:

  • Selvom jeg på forhånd vidste hvor godt Lean kunne være/blive i vores virksomhed - blev jeg overrasket over at se VSA - visuelt! Det gav stof til eftertanke. Glennie T. Sørensen, ClimateConsult.
  • Nogle lidt fluffy værktøjer blev brudt ned via gode øvelser og en let forståelig underviser. Godt med konkrete eksempler. Charlotte Kongstad, ABB A/S.
  • Meget nemt at relatere kursusindhold til eget brug. Pia Bjerning, Nomeco.
  • Levende undervisning - blev aldrig kedeligt. Sanne Wilhardt, Andersen Partners.

Se flere billeder fra kurset.

image news 2013-08 vaerdistromsanalyse

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >