Pladser på Lean Adm. i juni

Vi har endnu nogle pladser på kurset i Lean Administration i København den 10.-11. juni  2013. Kurset er praktisk orienteret og har stor fokus på anvendelse af Lean i administrative funktioner. Kurset henvender sig til alle ledere og funktionærer. Og kurset spænder fra Lean på det personlige plan og til Lean på et bredt organisatorisk niveau. Vi gennemgår værktøjer omkring spild, 5S, Kaizen, Værdistrømsanalyse, udjævning, standardisering mm.

Undervejs har vi både spil, øvelser og praktisk arbejde med cases fra egen hverdag.

Læs mere om kursus i Lean Administration.

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >