Igen tilfredse Lean-kursister

Igen har Flexkom Lean Akademi gennemført et kursus i Lean Administration - med meget tilfredse kursister. Kursisternes feedback var 3,86 på en skala fra 1-4.

Kursisterne skrev bl.a. følgende i deres evaluering:

"Godt tilrettelagt. Mikkel mødte os "der hvor vi var". Jeg fik meget ud af kurset. God kombination af teori og praksis". Pernille Hartmann Labusz, Novozymes.

"Der var god variation imellem teori, personlig erfaring fra lignende situationer og læringsspil. God undervisning, god til at holde niveauet oppe og få deltagerne med. Godt materiale". Bettina Pedersen, Gram Commercial.

"Lille gruppe, tavler/boards var klar til brug, rart med virksomhedshistorier, god sparring, dejligt med web-materiale. Er rigtig tilfreds". Helle Tang, Ærø Kommune.

"Meget motiverende og smittende". Heidi Krag, Siemens Wind Power.

Læs mere om kurset i Lean Administration & Service

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >