11 nye Lean Managers!

I denne uge har vi afsluttet uddannelsen af 11 nye superdygtige Lean Managers. Eksamen gik fantastisk - 7, 10 eller 12 i karakter. Fem af deltagerne fik 12!

De har bl.a. lært om værdistrømsanalyse, organisering af Lean, brændende platform, kommunikation, ledelse, forandringsledelse og meget meget mere!

Læs mere om uddannelsen til Lean Manager

Lean Manager

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >