Lean Ledelse: Målstyring

Målstyring har flere formål i en Lean-proces. Målstyring sikrer ikke mindst, at forbedringerne i Lean har den rette strategiske retning. Men målene inspirerer også til forslag, de synliggøre gevinsten ved Lean og de fastholder topledelsens fokus.
I denne video får du konkrete tips og argumenter for målstyring i Lean, og du får også tips til gode mål.

Indhold i video:

  • Hvorfor målstyring i Lean?
    Momentum i Lean
    Sikre strategisk retning
    Hjemtage gevinst med Lean
  • Hvad et gode mål?
  • Læs mere

Længde video: 12:03.

Læs mere om målstyring og download materiale

Læs mere om Lean målstyring, download den anvendte præsentation i videoen og download evt. præsentationen som notatark.
Læs mere og download materiale >

Advarsel!

Hvis du synes, at vores e-learning er gammelt (fra 2013) og kedeligt (det synes vi faktisk også selv), så skulle du tage at tilmelde dig et rigtigt kursus hos os! Vi underviser uden Powerpoints, med humor, med eksempler, på flipover, med øvelser o.l. Døm os venligst ikke ud fra e-learning :-)

Teaser: Lean Ledelse - Målstyring - Policy Deployment - Hoshin Kanri

Fuld video: Lean Ledelse - Målstyring - Policy Deployment - Hoshin Kanri

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >