Fejl
Kategori ikke fundet
Kategori ikke fundet
Online kurser på dansk inkl. online tests
Webinars med intro til Lean
Online kurser på dansk inkl. online tests
Webinars med intro til Lean
Du vælger og sammensætter dit optimale kursusprogram!
Links:
Personlig effektivitet
Lean VSM/Værdistrømsanalyse
Lean Kaizen, Problemløsning, Målstyring
Problemløsningsværktøjer
Målstyring (Hoshin Kanri)
Lean Ledelse
Toyota Kata
QRM/Q-ROC
Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.
Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.
Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >