Champ: Implementeringskursus

Et Champ implementeringskursus har til formål, at I får igangsat brugen af Champ i jeres organisation. Der er derfor tale om et hands-on kursus, hvor du/I opretter jeres egen organisation, de første medarbejdere og de første roller. På den måde kommer i grundigt og sikkert fra start med Champ.

Vores Champ implementeringskurser er til følgende målgruppe:

  • Organisationer som ikke ønsker et internt træningsforløb
  • Træning af nye superbrugere i organisationer, som allerede bruger Champ

Husk at du ikke behøver starte med et implementeringskursus - kan du deltage i et Champ webinar først.

Tilmelding

Tilmelding til Champ kursus >

Om Champ implementeringskurser

Varighed: 2 dage - begge dage kl. 9-16. Dagene ligger med ca. en uges mellemrum, så du kan indsamle lidt data imellem de to dage.
Sted: Videnparken, Vesterballevej 5, 7000 Fredericia
Antal deltagere: Max. 3 deltagere fra hver organisation - og max. 6 organisationer/virksomheder i alt.
Forplejning: Der er fuld forplejning under kurset.
Pris: Kr. 5.900 + moms for den første deltager per organisation. Herefter kr. 1.000 + moms per ekstra deltager fra samme organisation (max. 3 deltagere i alt). Faktura fremsendes efter tilmelding.
Medbring: Egen PC og mobiltelefon.

Kursusindhold

Dag 1:

  • Champ og overordnede funktioner
  • Sådan virker Champ - oplæring, kompetencestyring, offboarding - i praksis
  • Struktur på organisationer, roller, viden osv. i Champ
  • Hands-on: Design af struktur for egen organisation
  • Hands-on: Oprette egen organisation
  • Hands-on: Oprette den/de første medarbejdere og tilføje roller
  • Hands-on: Første test på godkendelse af kompetencer (oplæring) på PC og i App
  • Information om hjemmearbejde (forvent 2-4 timer)

Hjemmearbejde:

  • Indsamle nødvendige data og sikre struktur er klar til flere data

Dag 2:

  • Opsamling på dag 1
  • Hands-on: Vi fylder data ind i strukturen
  • Kommende funktioner i Champ
  • Supplerende supportmuligheder fra Flexkom
  • Evaluering

Online session (opfølgning)

  • Online spørgesession 1 time per organisation
  • Tidspunkt aftales per organisation

Tilmelding

Tilmelding til Champ kursus >

Skærmbillede fra Champ

Kompetencematrix:

Kompetencematrix

Hvad er Lean?

Lean er at skabe værdi for kunderne med den mindst mulige indsats. Kunderne er modtagerne af den ydelse som leveres. I Lean er kunden også det næste led i kæden - en kollega. Den mindst mulige indsats findes ved at reducere spild i form af returløb, afbrydelser, overservicering, søgetid, ventetid, utilgængelig viden m.fl.

Lean giver styr på arbejdsgange, kompetencer, arbejdsbelastning osv. Lean er samtidig en tankegang om, at man bør lave løbende forbedringer. Ledelsesmæssigt giver Lean typisk nogle udfordringer i form af målstyring, standardisering, konsekvens ved brudte standarder, rollemodel, løbende forbedringer, tid til Lean osv.

Ved implementering af Lean er det vigtigt, at Lean anvendes på en værdiskabende måde for den enkelte organisation. Læs mere om Hvad er Lean >